Nezameniteľný dizajn bez zadného okna
Polestar pomenoval zadnú časť kabíny ako intímne prostredie so sklopnými sedadlami. Kvôli tomu sa dizajnéri rozhodli odstrániť zadné okno, čím novinku odlíšili od predchádzajúcich modelov z portfólia. Polestar 4 bude dodávaný s panoramatickým strešným oknom, ktoré končí za hlavami cestujúcich vzadu (elektro-chromatický zatmavovací systém je za príplatok). Určite ste si položili otázku, na čo je toto dobré?
„Toto je úžasné funkčné zlepšenie, keď sme odstránili zadné okno. V noci nevidíte len dve drobné bodky v spätnom zrkadle, vidíte toho oveľa viac. A môžete sa tiež pozrieť, čo robia vaše deti na zadných sedadlách, to všetko stlačením jediného tlačidla.“ vyjadril sa CEO Polestaru a zároveň dizajnér Thomas Ingenlath.
Výhľad vodiča cez zadné okno nahradí digitálne spätné zrkadlo, ktoré bude premietať obraz z HD kamery umiestnenej na streche (širšie zorné pole bez obmedzení). Funkciu je možné vypnúť a obrazovka potom funguje ako bežné spätné zrkadlo. Vodič v ňom však vidí len na zadných cestujúcich.
Polestar 4 je oproti svojim predchodcom väčší, hoci je postavený na rovnakej platforme SEA od koncernu Geely. Ponúka rozmery 4 839 x 2 139 x 1 544 (dĺžka x šírka x výška) s rázvorom až 2 999 mm. Zaujímavosťou sú tiež bezrámové okná dverí či úplne zapustené kľučky.
Interiér nabitý technológiami
Ako to už v dnešnej dobe býva zvykom, aj tento model je nabitý technológiami. Vo vnútri sa nachádzajú až tri rôzne displeje (14,7″ head-up displej, 10,2″ digitálna prístrojová doska vodiča a 15,4″ centrálny dotykový displej infotainmentu), ktoré bežia na operačnom systéme Android Auto. Samozrejmosťou je podpora Apple Car. Ovládanie je, ako to už býva, cez dotykovú centrálnu obrazovku v strede.
Polestar nezabudol ani na milovníkov dobrej hudby. Interiér je ozvučený prémiovým audio systémom Harman Kardon so 16 reproduktormi. V základnej výbave je v ponuke 12- reproduktorový audio systém s výkonom 1 400 W.
Interiér je prevažne z udržateľných materiálov. Látka čalúnenia je vyrobená z recyklovaných PET fliaš. V ponuke však bude dostupná alternatíva s prírodnou kožou Nappa, ktorá je podľa výrobcu odoberaná od chovateľov s kontrolovanými podmienkami pre zvieratá.
Maximálna bezpečnosť je pri švédskych automobilkách samozrejmosťou. O bezpečnosť sa stará 9 airbagov, 12 kamier po celom aute, radar a 12 ultrazvukových snímačov.
Najrýchlejší Polestar zo všetkých
Polestar 4 bude najrýchlejší model z celého portfólia švédskej automobilky. Na predstavení boli avizované dva výkonnostné varianty.
Výkonnejší variant bude mať pod kapotou dva elektromotory s permanentnými magnetmi (pohon 4x4). Ich kombinovaný výkon bude slušných 544 koní (400 kW) s krútiacim momentom 686 Nm. Zrýchliť z 0 na 100 km/h dokáže už za 3,8 sekundy. Maximálnu rýchlosť však výrobca zatiaľ neuviedol.
Ak dáte prednosť slabšiemu variantu musíte sa uskromniť s jedným elektromotorom poháňajúcim zadné kolesá. V tomto prípade pôjde o výkon 272 koní (202 kW) s krútiacim momentom 343 Nm.
Pod podlahou oboch variant bude uložený akumulátor s kapacitou 102 kWh. S pohonom oboch náprav na jedno nabitie prejdete 560 km, v prípade slabšej verzie je dojazd na jedno nabitie 600 km.
Predaj nového Polestaru 4 začne najskôr v Číne, kde sa bude vyrábať od novembra tohto roku. V Európe sa ho dočkáme začiatkom roka 2024. Na Slovensku sa novinka predávať neplánuje, no ak nemáte problém vycestovať do Nemecka, viete si ju zaobstarať. Orientačná cena sa má pohybovať od 60 000 eur v základnej výbave.
Novinka je zaujímavá najmä absentujúcim zadným oknom, na ktoré si musí spraviť názor každý sám. Budeme radi ak sa s nami o ten svoj podelíte na našich sociálnych sieťach.
zakúpené na filtreaoleje.sk 22.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 22.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024